stavretta - ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΓΑΙΑ


Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Ελληνικοί θησαυροί που βρέθηκαν στην Κροατία.




Ελληνικοί θησαυροί που βρέθηκαν στην Κροατία.

Για πρώτη φορά συγκεντρώνονται όλα τα αρχαία ελληνικά αγάλματα και τα ευρήματα που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στο έδαφος της Κροατίας, ώστε να εκτεθούν από τις 14 Οκτωβρίου στο Ζάγκρεμπ.


Ο χάλκινος Αποξυόμενος, ένα από τα σημαντικότερα δείγματα αρχαίας ελληνικής γλυπτικής
Ο χάλκινος Αποξυόμενος, ένα από τα σημαντικότερα δείγματα αρχαίας ελληνικής γλυπτικής

Για πρώτη φορά συγκεντρώνονται όλα τα αρχαία ελληνικά αγάλματα και τα ευρήματα που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στο έδαφος της Κροατίας, ώστε να εκτεθούν από τις 14 Οκτωβρίου στο Ζάγκρεμπ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της κροατικής εφημερίδας «Vecernji List», το μουσείο του Ζάγκρεμπ, «Klovicevi Dvori», που θα φιλοξενήσει τα αρχαία ελληνικά ευρήματα, θα παρουσιάσει ακόμα αντικείμενα από 33 κροατικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές, από την Ιστρια έως το Ντουμπρόβνικ, τα νησιά Χβαρ που είχαν παίξει σημαντικό ρόλο στην ελληνική ναυσιπλοΐα από τα προϊστορικά χρόνια, Βις, Κόρτσουλα κ.ά.

Μεταξύ των πιο εντυπωσιακών εκθεμάτων αναφέρονται η χάλκινη κεφαλή της Αρτέμιδος και το άγαλμα του Αποξυόμενου που έχει ήδη εκτεθεί στη Φλωρεντία.

Ο χάλκινος Αποξυόμενος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα δείγματα αρχαίας ελληνικής γλυπτικής κι ένα από τα σπουδαιότερα αρχαιολογικά ευρήματα της Κροατίας.

Παριστάνει έναν Ελληνα αθλητή στο τέλος ενός αγώνα να καθαρίζεται με τη στλεγγίδα, ένα εργαλείο που χρησίμευε στο να απομακρύνουν οι αθλητές τις βρωμιές που είχαν συγκεντρωθεί πάνω από το λάδι με το οποίο έχει αλειφθεί.

Ο Αποξυόμενος βρέθηκε έπειτα από 2.000 χρόνια στον βυθό της θάλασσας κοντά στην περιοχή Λουσίνι, το 1999.
Ο Βέλγος τουρίστας Ρενέ Βουτέρς ανακάλυψε το γλυπτό του νεαρού αθλητή, ύψους 1,90 μ., ανάμεσα σε βράχια, σε βάθος 45 μ. και το δήλωσε στις Αρχές.
Υστερα ανέλαβε το υπουργείο Πολιτισμού, που συντόνισε επιχείρηση ανέλκυσης του αγάλματος στην επιφάνεια.

Οι υπεύθυνοι για την αποκατάσταση του αγάλματος (το Κροατικό Ινστιτούτο Συντήρησης και Φλωρεντίνικο Εργαστήριο Σκληρού Λίθου) χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για να επιδιορθώσουν το άγαλμα, το κεφάλι και το σώμα του οποίου είχαν χωριστεί με τους αιώνες.
Μάλιστα εγκατέστησαν εσωτερικό σύστημα υποστήριξης για να μπορεί να στέκεται όρθιο.

Ειδικοί χρονολογούν τον Κροάτη Αποξυόμενο στον 1ο αιώνα μ.Χ. Τότε τα ρωμαϊκά πλοία μετέφεραν λάφυρα από την Ελλάδα στη Δύση, που τα αγόραζαν πλούσιοι για να κοσμούν τις επαύλεις τους.

O χάλκινος Αποξυόμενος είναι πιο κοντά στο πρωτότυπο (4ος αι. π.Χ.) του Λυσίππου από οποιοδήποτε αντίγραφο του περίφημου πρωτοτύπου έχει σωθεί.


http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=25360954







ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟ ∆ΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ CHRISTIE’S - Αρχαίοι θησαυροί 1,5 εκατ. ευρώ στο σφυρί.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟ ∆ΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ CHRISTIE’S  - 
Αρχαίοι θησαυροί 1,5 εκατ. ευρώ στο σφυρί.


Μια µεγάλη συλλογή µε ελληνικές και ρωµαϊκές αρχαιότητες εκποιείται στο Παρίσι
Ενα πολύ ωραίο γλυπτό πορτρέτο του Νέρωνα το οποίο φιλοτεχνήθηκε το 59 π.Χ. για να γιορτάσει µάλλον τον 5ο χρόνο της βασιλείας του και που εκτιµάται από 80.000 έως 120.000 ευρώ. Ενας κοµψός αττικός αµφορέας διακοσµηµένος µε κλαδιά φοίνικα που πρέπεινα φτιάχτηκε γύρω στο 530 π.Χ. και κοστολογείται περίπου σε 50.000 µε 70.000 ευρώ. Ενα µαρµάρινο άγαλµα της Αφροδίτης κατασκευασµένο είτε τον 1ο αι. π.Χ. είτε τον 1οµ.Χ. και εκτιµάται σε 30.000-45.000 ευρώ. Μπρούντζινα αγαλµατίδια – ελληνικά και αιγυπτιακά –, κεφαλές γυναικείων θεοτήτων της ελληνικής αρχαιότητας σε αρκετά πιο προσιτές τιµές: από 6.000 έως 7.000 ευρώ.

Αυτά είναι µερικά µόνο από τα αντικείµενα που περιλαµβάνει µια µεγάλη ιδιωτική συλλογή που εκποιείται στις 16 και 17 Φεβρουαρίου από τον οίκο Christie’s στο Παρίσι και της οποίας η συνολική αξία εκτιµάται 1,3-1,6 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για τη συλλογή του Ζαν-Φιλίπ Μαριό ντε Σερ, ενός πολύ γνωστού παριζιάνου γκαλερίστα και εκτιµητή έργων τέχνης, ο οποίος απεβίωσε το 2007.

Γιος ενός ερασιτέχνη συλλέκτη, ο Μαριό ντε Σερ µετέτρεψε το οικογενειακό πάθος σε επάγγελµα, όργωσε τη Μέση Ανατολή, έµαθε να µιλάει αραβικά, πήγε παντού, σε µουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

 Η γκαλερί του έγινε σηµείο αναφοράς στην αγορά των αρχαιοτήτων για δύο δεκαετίες και ο ίδιος κατέστη ο πλέον έµπιστοςσύµβουλος µουσείων και θεσµικών πολιτιστικών οργανισµών όταν ήθελαν να εµπλουτίσουν τις συλλογές τους κατά την εκποίηση και τη διάλυση µεγάλων συλλογών.

«Το µεγάλο τουπάθος ήταν τα γλυπτά», λέει για αυτόν ο δηµοπράτης φίλος του Λιονέλ Γκοσέ που κρατάει το σφυρί των Christie’s και ξέρει πόσο πολύ ταξίδεψε ο Μαριό ντε Σερ στη Μεσόγειο. «Η συλλογή», προσθέτει, «είναι εξαιρετική.

Ακόµη πιο ενδιαφέρουσα είναι όµως η εγγύηση αυθεντικότητας που φέρει το όνοµα του Ζαν-Φιλίπ Μαριό ντε Σερ, την ώρα που κυκλοφορούν στην αγορά κοµµάτια εντελώς άγνωστης προέλευσης».
«Ανάµεσα στους µεγάλους ταξιδευτές»,
γράφει η γαλλική εφηµερίδα «Le Figaro», «υπάρχουν αυτοί που µαζεύουν αφηγήσεις και αυτοί που επιστρέφουν µε θησαυρούς.
 Ο Ζαν-Φιλίπ Μαριό ντε Σερ ανήκε οπωσδήποτε στους δεύτερους

http://www.tanea.gr/politismos/article/?aid=4616960




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...